S'ha produït un error en aquest gadget

divendres, 14 de gener de 2011

MÉS DE LA MEITAT DELS COL·LEGIS PÚBLICS NO OFEREIXEN EL VALENCIÀ

El passat dia 13/01/2011 va eixir al diari El País una noticia que ens deia que més de la meitat dels col·legis públics no ofereixen el valencià.

És cert que hi ha més centres educatius en funcionament, però amb menys línies en valencià. Cal dir que solament el 45% dels centres ofereixen aquesta ensenyança en l’Educació Infantil i Primària.
En una de les reunions van recordar que els alumnes de la línia en valencià “superen el nivell en castellà i en valencià que els alumnes restants”. Segons el gerent de l’Escola Valenciana, “ tots els estudis confirmen que estan millor preparats i tenen més facilitat per aprendre altres idiomes”. Finalment van acordar que treballarien de manera conjunta en la campanya de promoció de l’ensenyança en valencià de 2011.
D’aquesta manera, Escola Valenciana vol continuar formant aliances i recollint propostes respecte a la promoció del sistema educatiu plurilingüe en valencià.
El que reclamen a la Conselleria d’Educació es que “en qualsevol centre valencià es puga estudiar en valencià”.

Personalment, pense que el que caldria fer és deixar les dues opcions (PIP i PEV) als col·legis.
D'aquesta manera els pares dels xiquets, o inclús els xiquets, poden elegir matricular-se en la línia valenciana o en la línia castellana, ja que les dues opcions són respetables i cadascuna d'elles té els seus beneficis.


ACÍ PODEU VEURE LA NOTÍCIA AL COMPLET:
http://www.elpais.com/articulo/Comunidad/Valenciana/mitad/colegios/publicos/ofertan/valenciano/elpepuespval/20110113elpval_14/Tes

dimecres, 12 de gener de 2011

UN GRAN SUEÑO...

El protagonista del llibre és un cocodril que des de que naix vol ser un animal important i pensa que menjant-se tot el que troba al seu pas, ho aconseguirà. Comença a devorar tot el que hi ha al seu voltant com per exemple: peixos, elefants, autobusos, cases...milions de coses. Fins que el cocodril intenta anar més enllà de les seues possibilitats, menjant-se el món inclús el Sòl, amb tant mala sort que al remat explota en mil trossets i aconsegueix ser això que tant dessitjava des de xicotet, ser algú important i sobre tot molt gran.

Aquest llibre pertany a la categoria d'àlbum il·lustrat. Concretament va guanyar el II Premi Internacional COMPOSTELA d'àlbum il·lustrats en l'any 2009. Es tracta d'un llibre que reflexa mitjançant la metàfora del cocodril les ànsies dels sers humans per aconseguir més del que es té i per deixar una petjada en aquest immens món.
Dedique una entrada del bloc a aquest llibre perquè Un gran sueño crec que es un llibre molt especial que té moltes particularitats que poden resultar summament importants per als xiquets de cinc anys.

El llibre es troba molt bé orientat a l’etapa d’educació infantil, doncs cuida els mínims detalls com per exemple que el protagonista siga un animal i a més, siga un cocodril.
Personalment, quan vaig trobar aquest llibre en la llibreria  em va causar a l’instant molta curiositat e interès per llegir-lo. Per aquest motiu també l'inclouria en un dels estants de la biblioteca de l’aula d’infantil. El motiu pel qual estaria entre molts altres, seria per l’estètica de les imatges, per la història que conta i pels temes transversals que a partir d’aquest es podrien treballar amb els més xicotets. 


diumenge, 9 de gener de 2011

AUDIOCUENTOS

La RED ens ofereix la possibilitat de gaudir de contes que son clàssics de la Literatura Infantil. La pàgina web que apareix a continuació ofereix un ampli ventall de contes que a més de estar escrits, estan il·lustrats i amb so.
Personalment, veig que es tracta de un recurs que ens ofereix Internet per als més menuts, ja que els agrada molt sentir contes. A més, es tracta d’una nova forma de gaudir dels contes i possiblement, amb aquest nou format, els xiquets es senten més motivats per escoltar els contes .
Es una bona opció, doncs els xiquets van familiaritzant-se amb les noves tecnologies i poden arribar a veure totes les possibilitats que aquestes li poden oferir com per exemple, escoltar un conte.
A més, cal dir que els contes estan relatats pels propis xiquets, possiblement açò també pot ser una bona opció perquè ells es senten identificats en la veu i presten més atenció a la història que els estan contant.

Un exemple és aquest: vegem que apareix la i·lustració i a la part dreta el text que es complementa amb la imatge. Baix del text apareixen dues cares d'un burro, açò és el que ens permetrà passar a la següent pàgina per continuar escoltant el conte. Si s'equivoquem, tenim la possibilitat de poder tirar arrere.


ACÍ ESTÀ LA PÀGINA WEB ON ES TROBEN ELS AUDIOCUENTOS






ELS INTERNAUTES LLIGEN MILLOR

El passat dia 3 de gener es va publicar una noticia al diari El País on ens deia que l’informe PISA descobria que els alumnes que més utilitzen la RED desenvolupen major comprensió lectora.
En realitat, molts especialistes han advertit moltes vegades dels perills de la era d’Internet, doncs deien que la major amenaça que podien observar era el seu potencial  per disminuir la capacitat de concentració, reflexió i contemplació.
El que ha sigut tema de debat durant molt de temps ha sigut si la RED resta o no espai a la lectura tradicional entre els joves, però podem afirmar gràcies a l’últim informe PISA de la OCDE que no resta capacitats lectores.

Els estudiants que freqüenten activitats com llegir el correu electrònic, el xat, consultar diccionaris o enciclopèdies a Internet...tenen en general major habilitat lectora amb els textos impresos. Aquestes dades han sigut extretes de la investigació que s’ha dut a terme en 65 països diferents, centrant l’atenció en alumnes de 15 anys.
Cal dir que la prova que avalua les habilitats de comprensió lectora dels xiquets està realitzada amb distints tipus de text (novel·les, contes, gràfics, factures...) i que els fills de les famílies que la seua economia és bastant favorable, també accedeixen més als recursos digitals. No obstant, PISA (recordem que es possiblement la major base de dades de resultats educatius del mon) no permet afirmar que la era digital està afectant negativament la capacitat lectora dels joves.

Una de les preguntes que es realitza amb freqüència és: entorpeixen les noves tecnologies el foment de la lectura per plaer? Si no hi haguera Tuenti o videojocs els adolescents dedicarien més temps a llegir? Molts especialistes diuen que dubten molt que les coses canviaren si aquests recursos que ofereix la RED no estigueren. Ens diuen que no pareixen haver evidències científiques on el temps dedicat a navegar per Internet siga un temps que hagen llevat a la lectura per plaer.

Els resultats de PISA suggereixen que és més important la diversitat dels materials per a la lectura (llibres, revistes, online...) que la quantitat que puguen arribar a llegir. Tot guarda una certa coherència perquè els lectors més eficients són aquells que entenen amb més facilitat el significat de tot tipus de textos.


divendres, 7 de gener de 2011

COM S'UTILITZEN LES TIC EN L'AULA D'EDUCACIÓ INFANTIL

El vídeo que apareix a continuació ens ensenya com utilitza "LA CLASE DE LUNA" les TIC.

És molt interessant, ja que ens mostra un ampli ventall d'activitats que s'han pogut realitzar a partir de l'ordinador, de la PDI...
Ens pot servir de gran ajuda per a un futur com a docents, doncs els xiquets participen de forma activa i són vertaderament motivadores.

Al utilitzar les noves tecnologies els xiquets se senten més motivats a l'hora de realitzar les activitats perquè estan emprant un format que és diferent al habitual (paper i bolígraf).
A més, tot el que es veu que realitzen al vídeo és una magnífica idea per explicar-los com s’utilitzen les noves tecnologies actualment.
Ací us deixe el video per si voleu fer-li una ulladeta:

dijous, 6 de gener de 2011

LLEGIR UN LLIBRE A UN XIQUET SORD? IMPOSSIBLE? NO.... :D

Tots sabem que és de suma importància llegir contes a l'aula d'Educació Infantil. Aquesta és una activitat que es desenvolupa sense cap problema, però...pot haver algun dia que tingam a l'aula d'infantil un xiquet amb sordera, doncs...com podem fer-lo gaudir al igual que estan fent-ho els seus companys de classe???????

M'ha paregut una pàgina web molt interessant perquè ens ofereix certes estratègies que com a futurs docents ens poden servir de gran ajuda.
A més i personalment, el que em pareix més interessant es que gràcies a eixes estratègies podem fer gaudir als més menuts que sofreixen aquesta deficiència i veure que no es cap impediment per poder escoltar i participar de forma activa en un conte. :D

ACÍ PODEM TROBAR L'ARTICLE QUE HA ESCRIT : REINALDO SALIVA GONZÁLEZ; ESPECIALISTA EN EDUCACIÓ AL SORD

LES TIC EN L'EDUCACIÓ INFANTIL

Moltes vegades s'ha qüestionat si introduir o no les TIC a les aules d'Educació Infantil, doncs sempre hem pensat que les noves tecnologies calia introduir-les en l'etapa de primària o secundaria...
Personalment, crec que és de suma importància començar a introduir-les en l'educació infantil perquè els més menuts cal que poc a poc es familiaritzen en el món del ordinador i sobre tot, que sàpiguen fer un ús adequat d’aquesta nova tecnologia.

Fent una ullada per Internet he vist una pàgina web que és força interessant, doncs ens ofereix diferents recursos i activitats per poder introduir les TIC en edats compreses entre 2 i 6 anys. Són molt fàcils i poden ser de gran utilitat.

INFORME PISA 2009

Programa per a l'avaluació internacional d'alumnes elaborat per l'OCDE, dins d'un pla estratègic que abraça des de l'any 2000 fins el 2015.

Vore ací


el tallarín :)

BARRA DE VIDEO

Loading...