diumenge, 9 de gener del 2011

ELS INTERNAUTES LLIGEN MILLOR

El passat dia 3 de gener es va publicar una noticia al diari El País on ens deia que l’informe PISA descobria que els alumnes que més utilitzen la RED desenvolupen major comprensió lectora.
En realitat, molts especialistes han advertit moltes vegades dels perills de la era d’Internet, doncs deien que la major amenaça que podien observar era el seu potencial  per disminuir la capacitat de concentració, reflexió i contemplació.
El que ha sigut tema de debat durant molt de temps ha sigut si la RED resta o no espai a la lectura tradicional entre els joves, però podem afirmar gràcies a l’últim informe PISA de la OCDE que no resta capacitats lectores.

Els estudiants que freqüenten activitats com llegir el correu electrònic, el xat, consultar diccionaris o enciclopèdies a Internet...tenen en general major habilitat lectora amb els textos impresos. Aquestes dades han sigut extretes de la investigació que s’ha dut a terme en 65 països diferents, centrant l’atenció en alumnes de 15 anys.
Cal dir que la prova que avalua les habilitats de comprensió lectora dels xiquets està realitzada amb distints tipus de text (novel·les, contes, gràfics, factures...) i que els fills de les famílies que la seua economia és bastant favorable, també accedeixen més als recursos digitals. No obstant, PISA (recordem que es possiblement la major base de dades de resultats educatius del mon) no permet afirmar que la era digital està afectant negativament la capacitat lectora dels joves.

Una de les preguntes que es realitza amb freqüència és: entorpeixen les noves tecnologies el foment de la lectura per plaer? Si no hi haguera Tuenti o videojocs els adolescents dedicarien més temps a llegir? Molts especialistes diuen que dubten molt que les coses canviaren si aquests recursos que ofereix la RED no estigueren. Ens diuen que no pareixen haver evidències científiques on el temps dedicat a navegar per Internet siga un temps que hagen llevat a la lectura per plaer.

Els resultats de PISA suggereixen que és més important la diversitat dels materials per a la lectura (llibres, revistes, online...) que la quantitat que puguen arribar a llegir. Tot guarda una certa coherència perquè els lectors més eficients són aquells que entenen amb més facilitat el significat de tot tipus de textos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

INFORME PISA 2009

Programa per a l'avaluació internacional d'alumnes elaborat per l'OCDE, dins d'un pla estratègic que abraça des de l'any 2000 fins el 2015.

Vore ací


el tallarín :)